Ubrousková technika - decoupage

28.11.2008 23:51

Ubrousková technika je, jak již z názvu vyplývá, technika využívájící vzor ubrousku jako dekoraci. Můžeme jí použít vcelku všude (př.: květináče, rámečky, obrázky, dřevo, sklo, plast). Co je třeba? Já jsem šetřílek, takže mi stačí ubrousek, herkules (prodává se i speciální lepidlo na decoupage - já jsem spokojená s Herkulesem), štětec na nanášení lepidla, bílou popřípadě jinou barvu jako podklad, lak na finální úpravu, pokud jsme na rovných plochách lze využít i žehličku a pečící papír.

Postup práce:

1. Připravíme všechny pomůcky dle potřeby (pokud děláme obrázek a máme bílou sololitovou destičku není již zapotřebí barvy, stejně tak u velmi světlého dřeva není potřeba ale to je i otázka vkusu).

2. Připravíme si plochu, kterou chceme ozdobit (dle potřeby natřeme barvou) a ubrousek, který chceme použít (můžeme použít celý nebo jen část vzoru).

3. Natřeme Herkulesem vybranou plochu a necháme skoro zaschnout (u surového dřeva dáváme pozor, aby se nám lepidlo úplně nevsáklo - ubrousek by nedržel)

4. Sloupneme svrchní vrstvu ubrousku (pozor některé vrsty ubrousku zapeklitě drží při sobě) a opatrně pokládáme na natřenou plochu tak, aby se ubrousek co nejméně zkrabatil.

5. Pokud tvoříme květináč či jiný nerovný povrch, vezmeme stětec a celý obrázek přetřeme slabou vrstvou Herkulesu tak, aby se ubrousek co nejvíce vyhladil. Pokud děláme rovné plochy, přiložíme pečící papír a přes něj obrázek přežehlíme (žehlička je rozehřáta na nejnižší stupeň).

6. Necháme uschnout.

7. Přelakujeme lakem (já mám ve spreji, je to jednodušší aplikace) kvůli ochraně proti vodě a tak.

No a máme hotovo:).